Blog

Kendimizi Türk Gibi Hissettik

Lazar@cubemedya.com'

Türkçe Yaz Okulu 2015

Gün kalkmak için nihayet geldi ve arkaşlarım ve ben Karadağ’dan Türkiye’ye uçakla hareket ettik. Bu benim ilk uçak uçuşum oldu ve bunun için de heyecanlıyıdım.

İstanbul’a gece ulaştık ve sabaha Bursa’ya hemen devam ettik. İstanbul’a sonra döndük ve onu daha iyi tanıdık.

Bursa’da yeni arkadaşlarımızla tanıştık. Onlar Filistin, Gürcistan, Kazakistan, Ingiltere, Alemanya, Bosna-Hersek ve diğer ülkeliydiler. Programımız hemen başladı. Derslere gitmeye başladık. TÖMER de çok arkadaşlarımızla tanıştık. TÖMER şehrin merkezinde ve bunun için boş zamanlarımızda çevrede dolaştık. Kapalı Çarşı’na gittik. Çok yemekleri denedik: simit, kuru fasulye, pide, lahmacun, İskender Kebabı. Güzel restoranlara gittik. Ben en fazla lahmacun ve sütlaçtan hoşlandım.

Bursa’da camiler, türbeler, Koza Han, Atatürk Muzesi, Bursa Kalesi’ni gezdik. Şok fotoğraflar çektik. Bursaspor’un, Bursa’daki en meşhur futbol külübünün yeni stadyumu de gördük ve çok iyi görünüyor. Bursa’dan başka yerlerde gezdik. En fazla Çanakkale’yi beğendim. Orada Türk tarihi ve oradaki savaş hakkında çok öğrendim.

Türkiye’de de birkaç becerileri edindik. Kalıgrafi, çini yapım, Ebru Sanatı’nı denedim. Arkadaşlarımla söyledim ve gitar çaldım. Yaz Okulu’nun kapanış programına katıldık, dans ettik ve şarkı söyledik.

Son günler İstanbul’da geçirdik. İstanbul’da bütün öğrenciler toplandı. Gezdik ve hatıralarımızı birbirimize bahsettik. İstanbul’da Topkapı Sarayı ve Ayasofya Müzesi’nı ziyaret ettik. Türkiye’nin tarih çok zengin. Yunus Emre Enstıtüsü’nün başkanı, Hayati Develi’yle tanıştık.

Türkler tüm insanlara sokaktaö restoranda, mağazalarda saygı gösteriyor. Uzun zaman Türkiye’de yaşıyoruz gibi hissettik.

Türkiye alışveriş için gerçekten çok güzel. Orada kesinlikle kıyafetleri ve çok hatıralar alacaksınız.

Yaz Okulu’ndan şehirler ve insanlar, özellikle arkadaşlarım unutmayacağım. Türkiye’ye tekrar gideceğim umarım. O zamana kadar Podgoritsa’ da Türkçe öğrenmesine zevk ile devam ediyorum.

Lazar Šoć

Yunus Emre Enstitüsü, Podgoritsa

Kasım 2015

12211992_10205072671269765_170281761_n 12214101_10205072667229664_1851405918_o 12233537_10205072670949757_187577365_n